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Brown Bag Seminar

Das Brown-Bag-Seminar der Passauer Wirtschaftsinformatik findet seit dem Sommersemester 2016 mehrmals im Semester statt. Das Seminar bietet eine Plattform zum Austausch und zur konstruktiven Diskussion von ersten Forschungsideen bis hin zu bereits veröffentlichten Forschungs­ergebnissen im Bereich der Wirtschaftsinformatik und angrenzender Bereiche. Termine und Veranstaltungsorte werden hier bekannt gegeben.

Termine

Mehrmals während dem Semester dienstags 16:00 Uhr s. t . Weitere Details entnehmen Sie bitte den Termin­an­kündi­gungen.

Vorträge im Sommersemester 2025

Datum Vortragende Vortragstitel
     

Vorträge im Wintersemester 2024/2025

Datum Vortragende Vortragstitel

21.01.2025
16-18 Uhr,
HK 28,
Raum 003

Sarah ben Messaoud
(Universität Passau)
The Odd One Out: An Experimental Investigation of Avatar-Mediated Communication on Homophily and Trust
04.02.2025
16-18 Uhr,
HK 28,
Raum 003
Nikolai Sachs
(Universität Passau)
Trusting in the Metaverse: On the Effects of Immersion and Avatar-Mediation on Trust in Virtual Work Environments

Datum Vortragende Vortragstitel

07.12.2023
16-18 Uhr,
HK 16 R 005

Prof. Dr. Robert Gregory (University of Miami, USA) The Thorny Road Towards Data Network Effects: A Path Creation Perspective
18.01.2024
16-18 Uhr,
HK 16 R 005
Prof. Dr. Jan Recker (Universität Hamburg) Digital Disruption in Strategic Competition

Datum Vortragende Vortragstitel
02.05.2023
16-18 Uhr,
HK 28 VR 003
Nikolai Sachs
(Universität Passau)
Avatar-Mediated Communication in Virtual Worlds: An Experimental Study of the Impact on Negotiation Behavior

30.05.2023
16-18 Uhr,
HK 28, SR 101

Prof. Matti Mäntymäki
Prof. Jukka Heikkilä
(Universität Turku, Finnland)

The growing role of IS research in governing and orchestrating digital transformation
11.07.2023
16-18 Uhr,
HK 28, VR 003
Martin Richthammer
(Universität Passau)
Understanding how regulatory measures for privacy protection influence individuals

18.07.2023
16-18 Uhr,
HK 28 VR 003

Laura Kochendörfer (Universität Passau) Reducing IS Use through Using IS - A Project Idea Pitch

Datum Vortragende Vortragstitel
19.01.2023
12-14 Uhr,
SR 008,
HK 14 b
Prof. Dr. Jin Gerlach (Universität Passau) Teach Me How to Fly a Helicopter! Awareness as a Missing Link between IT Use and Task Performance
26.01.2023
12-14 Uhr,
SR 008,
HK 14 b
Janina Hofmann (Universität Passau) The Use of Algorithmic Support: Are Individuals Averse Towards Algorithms or Rather Overconfident Regarding Their Skills?

09.02.2023
12-14 Uhr,
SR 008,
HK 14 b

Muqeet Ghaffar (Universität Passau) The Impact of Uncertainty on Prosocial Data Disclosure

Datum Vortragende Vortragstitel
01.05.2022
09-11 Uhr,
Raum HK16
VR218
Chayanin Wipusanawan (Tilburg University) Standard-Essential Patents and Incentives for Innovation
24.05.2022
16-18 Uhr s.t.,
via Zoom
Prof. Dr. France Bélanger (Virginia Tech, USA) Context versus Rationality: Understanding Family Privacy and Technology Use Decisions
31.05.2022
14-16 Uhr,
Raum HK 28
VR 003
PhD Georgios Petropoulos (MIT und Stanford University) Frontier Technologies and Labor Markets: Evidence from Europe
21.06.2022,
16-18 Uhr,
Raum HK 28
VR 003
Laura Kochendörfer (Universität Passau) Towards a Grounded Definition and Characterization of Multiple Information Systems Use

26.07.2022,
16-18 Uhr,
Raum HK 28
SR 101

Philipp Sleziona
(Universität Passau)
Transparency and Privacy: Understanding the Impact of Privacy Information on Disclosure Decisions

Datum Vortragende Vortragstitel

23.11.2021
16-18 Uhr,
Raum
HK 28
VR 003

Janina Hofmann
(Universität Passau)
Advice vs. Delegation: Do Humans Prefer Algorithmic Support in Bargaining Decisions?
30.11.2021
entfällt
Timo Sturm
(TU Darmstadt)
How Machine Learning Shapes Organizational Learning
 
07.12.2021
16-18 Uhr,
Raum
HK 28 
VR 003
Nikolai Sachs
(Universität Passau)
Privacy Risks in Digital Markets: Eliciting Individuals’ Preferences for Transparency

11.01.2022
16-18 Uhr
via Zoom

Prof. Dr. Milad Mirbabaie
(Universität Paderborn)
Hybrid Intelligence in Organization
18.01.2022
16-18 Uhr,
via Zoom
PhD Georgios Petropoulos
(MIT und Stanford University)
Towards Efficient Information Sharing in Network Markets

25.01.2022
16-18 Uhr,
via Zoom

Tobias Mini
(Universität Passau)
"Skin in the Game" in DeFi DAO Governance: A Dynamic Model of Collective Platform Ownership
01.02.2022
16-18 Uhr,
via Zoom
Timo Sturm
(TU Darmstadt)
How Machine Learning Shapes Organizational Learning

Datum Vortragender Vortragstitel

05.11.2019
14-16 Uhr,
Raum 424b, HK 14b

Bastian Haberer
(Universität Passau)

Strategic Implications of Open Data in Digital Markets
19.11.2019
14-16 Uhr,
Raum 301, WIWI
 
Tobias Mini
(Universität Passau)

Tensions in Digital Platform Business Models

04.12.2019
14-16 Uhr,
Raum 001, HK 12

Prof. Marc Bourreau
(Telecom ParisTech)

Digital Platforms, Data, and Entry with Informational Spillovers

Datum Vortragender Vortragstitel

21.05.2019
14-16 Uhr
NK, R 401

PD Dr. Alexia Gaudeul (Georg-August-Universität Göttingen)

The impact of group identity, copyright and sharing rules on the innovation process

18.06.2019
14-16 Uhr
ITZ, R 259
Konstantin Hopf
(Otto-Friedrich-Universität Bamberg)
Predictive Analytics for Energy Efficiency and Energy Retailing
23.07.2019 14-16 Uhr
ITZ, R 259

Tobias Steudner
(Universität Passau)

The Effect of Data Sharing Among Firms on Affective Processing Behavior - an Integrative Approach

Datum Vortragender Vortragstitel
02.10.2018
16:15-17:45 Uhr
HK 12, SR 004
Michel Tolksdorf (Technische Universität Berlin) Behavior-based price discrimination and retention offers: An experimental analysis

06.11.2018
14:15-16 Uhr
HK 14b,
SR 007

Torben Stoffer (Universität Passau) Service Provisions and Business Relationships in the Digital Era – An Investigation in the B2B Context

04.12.2018
14-16 Uhr,
ITZ, R 259

Dr. Nora Fteimi
(Universität Passau)
Inspired by emotions, guided by knowledge. Towards a taxonomy of emotions in knowledge management research
18.12.2018
14-16 Uhr,
ITZ, R 017
Prof. Dr. Martin Peitz
(
Universität Mannheim)
Segmentation versus Agglomeration: Competition between Platforms with Competitive Sellers

Mittwoch,
30.01.2019
14-16 Uhr
ITZ, R 259
 

Prof. Dr. Dominik Herrmann
(Universität Bamberg)
PrivacyScore.org: Eine Plattform zum Vergleich der Privacy- und Security-Eigenschaften von Webseiten

05.02.2019
14-16 Uhr
HK 14b, SR 007

Dominik Gutt (Universität Paderborn) In the Eye of the Beholder? Empirically Decomposing Different Economic Implications of the Online Rating Variance

Datum Vortragender Vortragstitel

29.05.2018
14:00-16:00 Uhr
ITZ, R 259
 

Tristan Wimmer
(Universität Passau)

Feature Detection in Customer Reviews

05.06.2018
14:00-16:00 Uhr
NK, SR 202

Dr. Robert Gregory
(IESE Business School, Barcelona)
Dialectics of Digital Business Strategy Execution

12.06.2018
14:00-16:00 Uhr
WIWI, R 301

Prof. Dr. Jens Großklags
(Technische Universität München)
Cambridge Analytica and Facebook Apps: When Privacy Decision-Making Becomes Interdependent

26.06.2018
14:00-16:00 Uhr
HK 12, SR 004

Bastian Haberer
(Universität Passau)
The Economic Effects of Personal Data Markets

10.07.2018
14:15-16:00 Uhr
HK 12, SR 004
 

Tobias Steudner
(Universität Passau)

Privacy Calculus Beyond the Dyad: Is there an Anomaly in Consumers‘ Risk Perception in the Case of Data Disclosure?
 

18.07.2018
14:00-16:00 Uhr
ITZ, R 259

Alexander Keller (Universität Passau)

Trading on Fintech Markets – What Influences the Behavior of Cryptocurrency Investors?

Datum Vortragender Vortragstitel

07.11.2017
14:00-16:00 Uhr
HK 12, SR 004

Dr. Johannes Muck (Goethe-Universität Frankfurt) An Agent-based Model of Tariff-Induced Network Effects, Incomplete Information and Local Search
12.12.2017
14:00-16:00 Uhr
Aleksandra Dzepina
(Universität Passau)
Business Process Model Quality – Results from a systematic literature review

 09.01.2018
14:00-16:00 Uhr
HK 12, SR 004

Torben Stoffer (Universität Passau)

The Power of Service Modularity for Customization in the Digital Age – An Investigation in the B2B Context
 

30.01.2018
14:00-16:00 Uhr  
HK 12, SR 004

Dr. Daniel Schnurr (Universität Passau) From Bit by Bit to Unlimited: An Analysis of Zero Rating and Sponsored Data

Datum Vortragender Vortragstitel

02.05.2017
14:00-16:00 Uhr
SR 004 HK 12

(Michael Wohlfarth Universität Passau) Data Portability on the Internet: An Economic Analysis

Do, 01.06.2017 10:00-12:00 Uhr
R 104 HK 12

Prof. Dr. Christian Matt (Universität Bern) Charakteristika und Wirkung von Serendipität bei Online-Empfehlungen

20.06.2017
14:00-16:00 Uhr
SR 004 HK 12

Oliver Zierke
(Universität Passau)

From Net Neutrality to Application Store Neutrality?
The Impact of Application Stores Ranking Policies on Application Quality and Welfare

27.06.2017 Dr. MMag. Kathrin Figl (WU Wien) Comprehension of Procedural Visual Business Process Models - A Literature Review
04.07.2017 Sebastian Floerecke (Universität Passau) Erfolgsfaktoren von Cloud-Computing-Geschäftsmodellen - Analyse auf Basis des Cloud-Ecosystem-Modells

Datum Vortragender Vortragstitel
29.11.2016 Dr. Andrea Burattin
(Universität Innsbruck)
Benefit of Process Mining Techniques in Business Environments: Some Business-Relevant Outcomes

06.12.2016
(in HK 12 SR 004)

Prof. Dr. Lukas Wiewiorra
(Goethe Universität Frankfurt)

Strategic Whitelisting by an Ad-blocking Technology Provider: Market Outcomes and Welfare Implications
07.02.2017
(in ITZ 004)
Dr. Jin Gerlach
(TU Darmstadt)
An Exploratory Study of Bad Information Consumption Habits

Datum Vortragender Vortragstitel
24.05.2016

Dr. Dirk Basten
(Universität Köln)

Greatest Enemy or Best Friend? An Experimental Analysis of Time Pressure's Impact on Software Quality
09.06.2016 (18:00-19:30)
findet in Raum 301 WiWi statt

Dr. Marc Adam
(University of Newcastle)

Agency and Emotions in Dynamic Bargaining
12.07.2016
findet in Raum 001 HK12 statt
Torben Stoffer
(Universität Passau)
Customer‘s Willingness to Cocreate in B2B Relationships: Conceptualization and Scale Development

Datum Vortragender Vortragstitel
03.11.2015

Michael Langbauer (Universität Passau)

Nutzen von interaktiven Videos - Ein Design Science Ansatz
09.11.2015
(findet in Raum 301 WIWI statt)
Dr. Anne Scherer (ETH Zürich) The Value of Self-Service: Long-Term Effects
08.12.2015 Olga Ivanova (Universität Passau) On the Hunt for Fake Ratings: How to Update Online Ratings to Avoid Manipulation
12.01.2016 Anuja Hariharan (Karlsruher Institut für Technologie) Understanding the Interplay of Emotional Arousal and Cognitive Workload in Auction Bidding
02.02.2016 Michael Wohlfarth (Universität Passau) Social Logins in the Online Platform Ecosystem:Two-sided Competition and Access Relationships

Datum Vortragender Vortragstitel
05.05.2015

Daniel Schnurr (Universität Passau)

Regulation of Next Generation Access Networks: Experimental Evidence
02.06.2015 Prof. Dr. Oliver Hinz (TU Darmstadt) The Impact of Sharing Mechanism Design on Content Sharing in Online Social Networks
15.07.2015 Michael Langbauer, Dr. Nadine Amende (Universität Passau) Erfolgsmessung in der Wirtschaftsinformatik am Beispiel von interaktiven Videos
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